Timski rad u igrama na otvorenom | Profil Klett

18. srpanj 2017.

Timski rad u igrama na otvorenom

Autor: Adrijana Leko

Živimo u okruženju kada nas svakodnevne obaveze sve češće udaljuju od prirode.  Prigovaramo kako nam djeca sve više vremena provode ispred manjih ili većih ekrana, a pri tome i jedni i drugi zaboravljamo koliko je boravak na zraku važan za zdravlje. Ako ga provedemo zajedno, u krugu članova obitelji, djece i prijatelja i u njega uključimo birane aktivnosti kreirat ćemo sjećanja koja ćemo uvijek rado prepričavati.

 

Aktivnosti na otvorenom zanimljive su djeci svih uzrasta. U njima vole sudjelovati i djeca predškolske dobi i osnovnoškolci kao i oni u srednjoj školi i na fakultetu. Ovi stariji sposobni su sami osmisliti vlastite igre ili ideje za njih potražiti na internetu, dok je najmanjima često u tome potrebna pomoć odraslih. Kao roditelj na dječjim rođendanskim okupljanjima znala sam se naći u ulozi animatorice te sam za male goste organizirala prigodne igre. Budući da rođendane slavimo u ljetnim mjesecima sve su igre organizirane na otvorenom, u dvorištu. Najviše oduševljenja izazivale su one koje su zahtijevale timski rad.

 

Najjednostavniji je opis timskog rada zajednički rad skupine koja je posvećena obavljanju određenog zadatka ili posla. Članovi tima u zadovoljavanju i ostvarivanju zajedničkih ciljeva izmjenjuju ideje, strategije, iskustva, dijele savjete i međusobno si pomažu. Mnogi smatraju da je raditi u timu zabavnije i lakše nego pojedinačno, no činjenica je da suvremena zanimanja u velikim korporacijama zahtijevaju od svojih zaposlenika timski rad. Sudjelovanjem djece u ovakvim igrama pripremamo ih ujedno i za sudjelovanje u timskom radu na njihovom budućem radnom mjestu. Pri tome ih učimo da ne misle samo na svoj zadatak već i da razmišljaju o ostvarivanju zadataka ostalih članova tima kako bi kao tim postigli što bolji uspjeh. Neke od tih igara organizirala sam i u školi bilo da sam s učenicima na satu razrednika razgovarala o timskom radu te pri tome na konkretnim igrama primijenili naučeno ili sam ih koristila kao rekreacijske stanke između učenja. Možda su vam već i poznate, možda ih igrate na svoj način, a možda u sljedećim prijedlozima pronađete ideju za novu aktivnost ovoga ljeta.

 

Prenošenje vode plastičnim čašama

Za ovu igru potrebna je plastična čaša, nekoliko vrpci duljine jedan metar i dvije veće posude. Jednu posudu potrebno je napuniti vodom. Bušačem rupica (onim za papir) uz rub plastične čaše izbušite u krug onoliko rupica koliko je članova tima. Kroz svaku rupicu provucite vrpcu, te izmjerite i označite na vrpci udaljenost na kojoj član tima treba uhvatiti vrpcu. Cilj igre je u zadanom vremenu što više vode prenijeti iz jedne posude u drugu koristeći plastičnu čašu tako da svaki član tima drži jednu vrpcu na označenom mjestu. Članovi se trebaju dogovarati čija će vrpca u kojem trenutku biti nategnuta, a tko će svoju morati popustiti tijekom rada kako bi ostvarili zajednički uspjeh.

Timsko provlačenje kroz obruč

Ova igra odlična je za timove s više igrača. Svaki tim treba imati jedan obruč (hula hoop). Članovi tima uhvate se za ruke (pri čemu im valja napomenuti da se ne smiju razdvojiti) i stoje jedan do drugoga. Cilj igre je prebaciti obruč od prvog člana u koloni do zadnjega, a da se ne razdvoje. Pri tome trebaju razmišljati kako će to najspretnije izvesti: tijelo treba prolaziti kroz obruč provlačenjem ruku i glave pa trupa i nogu. Igri se može dodati natjecateljski duh čime će postati zanimljivija.

Zajednički hod

Za igru su potrebne dvije drvene daske za svaki tim i po dva užeta za svakog člana tima (mi smo koristili letvice od podnica kreveta i stare vijače). Daske položiti usporedno jednu pokraj druge. Svaki član tima treba jednom nogom stati na jednu, a drugom na drugu letvicu. Uže treba zavezati za dasku na mjestu gdje svaki član tima stoji. Zadatak je zajedničkim hodom prijeći zadanu udaljenost. Članovi se trebaju dogovarati i surađivati kako bi koordinirali hod i postigli timski uspjeh.

Slijepa gusjenica

Učenici su u koloni, drže se za ramena i svaki učenik osim zadnjeg ima povez na očima. Odredimo startnu liniju. Na neko mjesto stavimo posudu i u njoj predmet (igračku, loptu) kojeg kolona mora što prije pronaći. U traženju im pomaže zadnji učenik bez poveza koji onoga ispred sebe dodirivanjem desnog ili lijevog ramena usmjerava prema posudi, a on onoga ispred sebe i tako sve do prvoga. Igra se u tišini, jedina komunikacija među članovima tima je dodirivanje ramena. Tim može prije početka dogovoriti posebne znakove (dodirivanje za čučanj, stop, hodanje pravo i sl.)

Ako želite svojoj djeci pripremiti dodatnu zabavu i ovo ljeto učiniti njihovim ljetom za sjećanje priuštite im neke aktivnosti koje ste možda i sami radili kao djeca: posjetite neobični sajam ili festival, zajedno podignite šator u dvorištu i koristite ga za razne ljetne igre, od kartonskih kutija različitih veličina izradite utvrdu (dvorac ili kućicu), organizirajte borbu s vodenim balonima, pripremite večernju vatru i ispecite kobasice na štapovima. Što god radili imajte na umu da svi mi, pa tako i djeca, češće u životu pamtimo kako smo se osjećali u nekom trenutku od samog trenutka, a ovakvim aktivnostima na otvorenom sigurno ćete kod njih uzburkati i potaknuti mnoštvo ugodnih, dobrih i pozitivnih osjećaja.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Barišić-Lazar Gordana