Virtualno okruženje - opasnost ili napredak modernog vremena? | Profil Klett

16. rujan 2018.

Virtualno okruženje - opasnost ili napredak modernog vremena?

avatar
Autor: Mila Kokotović

Svijet interneta, primamljivo i posebno okruženje virtualne stvarnosti u kojoj uobičajeni zakoni fizike ne vrijede, stvara privid potpune slobode. Generacije koje su rođene prije nego što je taj svijet postao dostupan gotovo svima, s oprezom prilaze ideji takve slobode i promatraju je uz osjećaj odgovornosti za druge kakav postoji i u stvarnom svakodnevnom životu.

Kada je riječ o generacijama kojima je internet dostupan cijeloga života i kojima je to izvor informacija, zabave, mjesto „okupljanja“ i uobičajena svakodnevica, sve se više u medijima govori o negativnima trendovima poput otuđenja, nedostatka kretanja te porasta informatičkog kriminala. Sve ugroženijom biva i privatnost pojedinca, pa tako i maloljetnika. U prilogu članku preuzmite priču koja motivira učenike na razmišljanje o ovoj temi i spaja generacije koje su vidjele svijet bez virtualne stvarnosti s novim generacijama kojima je virtualna stvarnost samo još jedna stvarnost.

 

Učitelji i roditelji svakodnevno se susreću s djecom koja na internetu provode gotovo cijeli dan. Iskustvo u radu s djecom pokazuje mi da su u dobi do dvanaest godina u najvećem broju slučajeva djeca svjesna da im je društveni život koji se odnosi na stvarni susret i neposredne razgovore s prijateljima u nekoj mjeri narušen zbog vremena provedenog na internetu. Srećom, u toj dobi spremni su prihvatiti savjet i pomoć odraslih. Budući da je to razdoblje koje ne traje dugo, moramo biti spremni.

Život prožet virtualnom stvarnošću stvara novu odgovornost koja svakome od nas nalaže da razgovaramo i sudjelujemo u životu naše djece na način koji će nam omogućiti da prepoznamo trenutak u kojem im možemo pomoći. To su trenutci kada autoritet roditelja, ali i učitelja, zamjenjuje razgovor, dogovor i racionalno pristupanje problemu. U pubertetu? Pitat ćete se. Da. Ali, u samom njegovom početku. Djeca tada žele pomoć, iako se suprotstavljaju, žele granice, traže sigurnost.  Pružimo im sve to onda dok još možemo. Zakasnimo li, zakasnili smo za cijeli život. Zato je vrlo važno biti dio upravo tog perioda njihova odrastanja. Moramo to činiti kao učitelji (profesionalno i sistematično), ali i kao roditelji (brižno i dozirano). Nesumnjivo je da internet pozitivno utječe na kvalitetu života, no ne valja se zatvarati u svoje virtualne svjetove, u koje se može ući samo kao neželjeni gost, bez dobrodošlice i susretljivosti.

 

Željko Panian u svojoj knjizi Bogatstvo interneta, ističe da virtualni prostor valja istraživati i usmjeravati prema pozitivnom kako bi što bolje služio čovjeku. Ako virtualnu stvarnost prihvatimo kao "...dobrobit koja čovječanstvu donosi tehnološki razvitak", moramo "...isto tako poduzimati sve znane i raspoložive mjere kako bi se taj razvitak podvrgao odgovarajućoj kontroli te svjesno i organizirano usmjeravao."

Ne treba se zanositi da će to raditi netko drugi u naše ime. Nemojmo misliti da mi sami u tom procesu ne možemo učiniti ništa. Svaki i najmanji pomak pojedinca, naročito usmjeren na odgoj i obrazovanje mladih, velika je i jaka spona u beskonačnom lancu pozitivnih nastojanja.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

22. ožujka - Svjetski dan voda

Učenike u školama još od prvog razreda učitelji potiču na štednju vode te im nastoje osvijestiti odgovornost prema zaštiti i očuvanju vode na Zemlji. Mnoge takve aktivnosti u školama posebno se organiziraju sredinom ožujka kada se službeno obilježava Svjetski dan voda.

Zanima nas

Nove udžbeničke serije u Profil Klettu

Kako bismo aktivno sudjelovali u kreiranju nove paradigme poučavanja za sve škole i učitelje koji ove godine počinju raditi prema eksperimentalnom programu pripremili smo IZZI program za Školu za život te nove udžbeničke komplete za Informatiku od petog do osmog razreda.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Lana Ciboci Perša, Igor Kanižaj, Danijel Labaš
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege, Suzana Delić
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik