26. studeni 2018.

CARNET-ova korisnička konferencija – CUC 2018.

Autor: Uredništvo STEM područja

CUC20: Mreža ideja

Dvadeseta po redu CARNET-ova korisnička konferencija, popularni CUC, koja je ove godine održana u Konvencijskom centru Šibenik od 21. do 23. studenoga, okupila je više od tisuću  CARNET-ovih korisnika i suradnika. Među njima su bili nastavnici u osnovnim i srednjim školama, CARNET sistem inženjeri i koordinatori, članovi znanstveno-istraživačke zajednice te informatički stručnjaci i gospodarstvenici iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije. Odabir Konvencijskog centra Šibenik za održavanje konferencije pokazao se kao pun pogodak jer centar raspolaže s prostorom većim od šest tisuća metara četvornih, što uključuje 11 fleksibilnih dvorana za sastanke na tri razine, zasebne prostore za registraciju sudionika, garderobe i izložbene prostore. Sudionicima konferencije posebno je bila atraktivna dvorana najvećeg kapaciteta na Jadranu s tisuću i pol sjedećih mjesta, što ovaj centar čini jedinstvenim u Hrvatskoj. 

Iznimno bogat program CUC-a

U proteklih je 20 godina CARNET na svojim konferencijama okupio više od 10 tisuća sudionika koji predvode u uvođenju i svrhovitom korištenju IKT-a u akademskoj i obrazovnoj zajednici. CARNET-ova vizija Hrvatske, kako je istaknuo u najavi konferencije Goran Kezunović, ravnatelj CARNET-a, vizija je tehnološki naprednog društva, kojemu možemo doprinijeti osnažujući obrazovnu zajednicu, potičući inovacije, razvijajući naprednu infrastrukturu i usluge te štiteći nacionalni digitalni prostor i identitet.
Kroz 59 interaktivna izlaganja, 16 prezentacija, 11 stručnih i 3 pozvana znanstvena predavanja, 44 radionice i 17 oglednih satova ovogodišnja se konferencija bavila temama  “Kompetencije za novo doba”, “Učimo li za život?”, “Inovacije”, “Istraživanja u obrazovanju” i “Ususret digitalnom društvu”. Raspravljalo se na konferenciji, poučavalo i demonstriralo, primjerice, kojih je to je sedam načina da propadnete kao WiFi stručnjak? Kako potrošiti 10.160.430.000,00 kuna? Kako napisati STEM priču? Kako isprintati molekulu DNA u na 3D printeru?, uz još niz drugih praktičnih i zanimljivih načina, a u svrhu popularizacije IKT-a i STEM-a.

Tri pozvana znanstvena predavanja

Veliku pozornost sudionika CARNET-ove konferencije u Šibeniku izazvala su tri znanstvena predavanja – dr. Roberta Kopala na temu “Kreativnost 4.0: usprkos i zahvaljujući 4. industrijskoj revoluciji” u prigodi otvaranja konferencije, u kojemu je istaknuto da postoje  dva osnovna razloga zašto nismo kreativni: obrazovni sustav i blokade kreativnosti . Sljedeći dan (četvrtak, 22. studenoga) dr. Kristijan Lenac predavao je na temu: “Što je blockchain i zašto je važan?”, govoreći o “blockchainu” pristupu novoj tehnologiji koja se počinje masovno primjenjivati u raznim sektorima društva i koja će imati potencijalno dalekosežne gospodarske i društvene posljedice. Oba su predavanja bila iznimno zanimljiva sudionicima konferencije, a napose sistem inženjerima, koji su uz to mogli pratiti prezentacije i radionice označene u programu kao “Tehničke teme”.
Na samom kraju konferencije temu naslovljenu “People First: Technology that Supports Humanity”  izlagala je gošća iz SAD-a  dr. Michelle Zimmerman, profesorica na Renton Preparatory Christian School, jednoj od Top 3 STEM škole u SAD-u, a usto i jedna od najtraženijih američkih predavačica koja je i autorica knjige Teaching AI: Exploring New Frontiers for Learning. Stav je dr. Zimmerman da je podrška tehnologije ključna za podržavanje empatije, u zaštiti okoliša i brojnim drugim aspektima ljudskog djelovanja.

TeachMeet, Speed date, Scientix 3…

Također ni ove godine na CUC-u nisu izostala brojna posebna događanja poput Speed date-a, TeachMeet-a, okruglog stola i strateškog foruma te mnoštva društvenih događanja koji su popratili i sadržajno dopunili konferenciju. TeachMeet je ležeran i zabavan susret nastavnika i obrazovnih stručnjaka koji u kratkim trominutnim prezentacijama razmjenjuju iskustva dobre prakse, inovacije iz vlastite nastave, predstavljaju projekte te inspiraciju i strast prema poučavanju. Redoslijed predavača određuje se metodom slučajnog odabira putem virtualnog bubnja. Autori stoga trebaju biti spremni prezentirati svoj rad u bilo kojem trenutku, a kad počne prezentirati autor putem monitora može pratiti vrijeme. Po isteku tri minute, prezentacija se prekida zvučnim signalom nakon čega moderator najavljuje sljedećeg predavača koji preuzima mikrofon i započinje svoju prezentaciju.
Speed date je uvršten u program konferencije kako bi se učitelji i nastavnici – “dejteri” - na brz i jednostavan način predstavili svoje ideje projekata u primjeni digitalne tehnologije u nastavi, te kako bi stekli nove kontakte i ostvarili nove suradnje. Speed date trajao je 60 minuta i održao se u 22. studenoga. Prisutna je publika bila raspoređena u osam manjih grupa, oko svakog inicijatora projekta. Inicijatori projekta imali su zadaću da u kratkom vremenu od svega pet minuta izlože nazočnim sudionicima željnim suradnje svoju ideju projekta, te da, ako je moguće, zainteresiraju publiku i među njima pronađu potencijalnog partnera za provedbu projekta. (Nakon isteka vremena od pet minuta, publika prelazi do drugog inicijatora projekta, te tako redom dok se ne upozna sa svih osam projektnih ideja.)
U okviru Scientix 3 projekta na ovogodišnjoj CUC konferenciji u otvorenom prostoru na razini -1 održale su se radionice o primjeni novih tehnologija u svrhu poticanja poduzetničkih vještina koje povezuju umjetničke i tehničke aspekte rada. Radionice na kojima su sudionici mogli sudjelovati tijekom sva tri dana konferencije bile su: “Izradi konja – osvoji Troju”,  “Primjena modernih tehnologija u izradi sapuna i masažnih pločica”,   “3D printanje i CAD modeliranje” te “3D binomna matematika”.  
Povrh toga, u četvrtak, 22. studenoga 2018., u dvorani Šibenik 1 sudionici konferencije mogli su sudjelovati u redovnom programu konferencije koji se odvijao u učionicama opremljenim poput onih u pilot-projektu e-Škole, demonstrirajući sve prednosti koje tako opremljene učionice nude.
 

Profil Klett na CUC-u

Ovogodišnja konferencija tradicionalno je također bila prigoda i za predstavljanje stručnog tima koji dolazi iz  Profila Kletta, ugledne nakladničke tvrtke koja u proizvodnji svojih edukativnih sadržaja iznimnu pozornost posvećuje IKT-u i STEM-u sukladno najnovijim svjetskim trendovima u edukaciji. Dvoje Profilovih suradnika -  mag. educ. reh. Mirta Ambruš Maršić, voditeljica digitalnog odjela u tvrtki i  Mladen Panić, front-end developer u digitalnom odjelu tvrtke, izlagali su teme koje su pobudile veliko zanimanje sudionika konferencije.
U 15-minutnoj prezentaciji u okviru teme “Ususret digitalnom društvu”, Mirta Ambruš Maršić predstavila je temu “IZZI do cilja” o novom konceptu interaktivnih, zanimljivih, zabavnih i inkluzivnih digitalnih obrazovnih sadržaja koji komplementiraju tiskana izdanja izdavačke kuće Profil Klett. IZZI digitalni obrazovni sadržaji osmišljeni su i kao neovisni izvor originalnih bogatih multimedijskih i interaktivnih digitalnih sadržaja na hrvatskome jeziku, utemeljenih na novim predmetnim kurikulumima, trenutačno u eksperimentalnom programu “Škola za život”. Ista je autorica izlagala svoju drugu temu “Od papira do kôda - iskustvo izrade DOS-a” zadnji dan konferencije, u petak, 23. studenoga, u tematskom okviru “Inovacije”. U polusatnom izlaganju podijelila je svoja iskustva u izradi digitalnih obrazovnih sadržaja iz Biologije i Kemije u sklopu projekta “E-škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)”. Sudionike konferencije potaknula je na promišljanje o mogućnostima i izazovima izrade kvalitetnih digitalnih obrazovnih sadržaja usmjerenih na efikasno usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda i vještina poput kritičkog mišljenja, rješavanja problemskih zadataka te analize podataka u svrhu donošenja zaključaka. 
U svojem polusatnom izlaganju, Mladen Panić, drugi Profilov autor, temom “Metodologije razvoja i testiranja pristupačnosti” unutar konferencijskog okvira “Tehničke teme” kroz polusatnu je interaktivnu prezentaciju odgovorio na pitanja: Što interaktivni sadržaj čini pristupačnim? O kojim elementima treba voditi računa i kojim metodologijama se služiti kako bi izradili maksimalno pristupačne digitalne obrazovne sadržaje? 
Tijekom prezentacije s brojnim je nazočnim sudionicima konferencije podijelio svoje iskustvo u izradi pristupačnih digitalnih obrazovnih sadržaja i to iz perpektive dizajna, razvoja i optimalnoga korisničkog iskustva.
 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

NEFORMALNO UČENJE: strategija i izazovi

U sferi novih životnih potreba i novih umijeća življenja razvidna je potreba cjeloživotnog obrazovanja. Termin cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva kontinuirano učenje i razvijanje zbira svekolikog znanja,vještina i stavova od „ kolijevke pa do groba“.U cjeloživotno učenje idu svi oblici učenja tijekom života neke osobe čiji je cilj stjecanje i unaprijeđivanje kompetencija za osobne, društvene i profesionalne potrebe.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja