Govoriti djeci o STEM-u poboljšava ocjene i potiče zanimanje za karijeru | Profil Klett

01. ožujak 2017.

Govoriti djeci o STEM-u poboljšava ocjene i potiče zanimanje za karijeru

avatar
Autor: Ana Kodžoman

Novo istraživanje o utjecaju roditelja u odabiru STEM karijera

Nalazi objavljeni u uglednom znanstvenom časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, ukazuju na 12 postotno poboljšanje u matematici i prirodoslovlju u tzv. ACT testu (engleski, čitanje, matematika i prirodoslovlje) kod učenika čiji su roditelji bili upoznati kako im učinkovito prenijeti važnosti prirodoslovlja, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). Ti će učenici, također, vjerojatno više biti zainteresirani slijediti STEM karijere, uključujući i to da će odabrati predavanja iz STEM-a na fakultetu i steći pozitivan dojam o tim područjima.

Izvor:

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170118083101.htm

Razgovorom motivirati djecu

Istraživanje Christophera S. Rozeka, postdoktoranda sa Sveučilišta u Chicagu i njegovih kolega sa Sveučilišta Northwestern, Sveučilišta Wisconsin-Madison i Sveučilišta Virginija, donosi nove uvide ukorak s nastojanjima nositelja politike u SAD-u da povećaju broj studenata koji odabiru STEM područja. Snažan dotok diplomiranih STEM studenata smatra se ključnim za gospodarski rast i globalnu konkurentnost, a posebice u svezi nedavnih rezultata međunarodnih testiranja u kojima su Sjedinjene Američke Države zauzele 35 mjesto u matematičkom postignuću i 27 u prirodoslovlju.

„Roditelji su potencijalno neiskorišten izvor koji može pripomoći u unaprjeđivanju STEM motivacije i pripreme studenata“, kaže Rozek, vodeći autor istraživanja. „Možemo ići naprijed poticanjem roditelja da razgovaraju o važnosti matematike i prirodoslovlja.“

Rozek i njegovi kolege usredotočili su se naširoko na tzv. teoriju očekivanja i vrijednosti, točnije na koncept da odabir pojedinca ovisi o važnosti ili korisnosti trenutačnih ili budućih ciljeva.

 

Istraživanja duga nekoliko desetljeća

Istraživači su osmislili materijale koji pomažu roditeljima da razgovaraju sa svojom djecom o značaju STEM područja, objašnjavajući im ulogu matematike i prirodoslovlja u načinu rada mobitela, odnosno kako su ti predmeti čimbenici u specifičnim karijerama. Roditelji koji su sudjelovali u desetljićima dugim istraživanjim u Wisconsinu razdijeljeni su u dvije skupine. Prvoj su dodijeljeni materijali dok je druga bila u funkciji kontrolne skupine. Istraživači su nakon toga tijekom nekoliko godina pratili raznovrsne rezultate kako bi procijenili učinak.

Istraživanje je na tragu inicijalnih nalaza iz studije objavljene 2012., autori koje su bili Rozek i suautori, u kojoj je pokazano da su učenici završnih razreda srednje škole, čiji su roditelji imali pristup tim materijalima o važnosti matematike i prirodoslovlja, uzimali u prosjeku približno jedno dodatno polugodište predmetnog tečaja STEM-a u školi.

Djeca roditelja koji su bili upoznati s informacijama o važnosti STEM-a, otkriveno je u posljednjem istraživanju, napredovala su u matematici i prirodoslovlju na ACT testu i u većem su se broju prijavljivali za predmete tečajeve STEM-a u školi. Povećani srednjoškolski STEM predmetni tečaj i bolje ocjene iz matematike i prirodoslovlja na ACT testiranju utjecali su i na broj fakultetskih STEM nastavnih jedinica u koje su se upisivali studenti, na karijere koje su stvarali kao i na njihovo cjelokupno sagledavanje vrijednosti STEM područja.

Posljednji nalazi dovode u pitanje naširoko prihvaćene pretpostavke, uključujući i onu da roditelji već učinkovito razgovaraju sa svojom djecom o važnosti matematike i prirodoslovlja, te da su do srednje škole stajališta učenika glede toga već formirana.

„Do tinejdžerske dobi učenika puno roditelja smatra da ne mogu učiniti mnogo kako bi promijenili razmišljanje svoje djece ili im pomogli da budu motivirani. Ovo istraživanje pokazuje da roditelji ipak mogu imati značajan utjecaj“, veli Rozek.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Što fizičar kaže o sunčanju

Saša Ceci, fizičar s Instituta Ruđera Boškovića, na zabavan je način objasnio istine i zablude o sunčanja te dao lako razumljive odgovore na najčešća pitanja o koristi i štetnosti Sunčeva zračenja.

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

DEMONSTRACIJA INERCIJE

Laboratorijske vježbe povezane su s razvijanjem kritičkog mišljenja, znanstvenog zaključivanja i rješavanje problema. Učenici su upoznati i primjenjuju zakone koji upravljaju kretanjem u raznovrsnim situacijama. Od učenika se očekuje da izračunaju učinak djelovanja sila na tijela, uključujući zakon inercije, povezanost između sile i ubrzanja, i narav sile između tijela.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ksenija Ćosić, Sanja Duvnjak, Darko Cindrić, Sanja Polak
udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak