Cjelovito učenje za sve učenike | Profil Klett

12. ožujak 2018.

Cjelovito učenje za sve učenike

avatar
Autor: Marina Krijan

"Zalažem se za cjelovito učenje jer smatram da je cilj poučavanja potaknuti proces učenja i napredak u učenju svakog učenika, omogućiti ostvarivanje svih njegovih potencijala. Sada uočavam to i tijekom praktične primjene na zadatcima iz radne bilježnice Nina i Tino."

Prednosti cjelovitog učenja

Početkom ove školske godine odlučila sam na dodatnoj nastavi raditi na cjelovitom učenju uz radnu bilježnicu „Nina i Tino“. U projekt sam uključila učenike koji to žele.

Primijetila sam tijekom nastavnih sati dodatne nastave izuzetnu motiviranost učenika za rješavanje zadataka iz radne bilježnice „Nina i Tino“. Pokazivali su spremnost na suradničko učenje, jedni su drugima bili poticaj. Bili su izuzetno motivirani za zadatke istraživačke aktivnosti. Naglašavali su kako im se sviđa raznolikost zadataka. Lako su povezivali i primjenjivali u zadatcima sadržaje raznih predmeta. Uočili su mogućnost primjene zadataka u svakodnevnom životu te time razvijali kritičko mišljenje.

Zalažem se za cjelovito učenje jer smatram da je cilj poučavanja potaknuti proces učenja i napredak u učenju svakog učenika, omogućiti ostvarivanje svih njegovih potencijala. Sada uočavam to i tijekom praktične primjene na zadatcima iz radne bilježnice „Nina i Tino“.

Učenici ne mogu razviti potrebne kompetencije ako su uglavnom u pasivnoj ulozi. Ukoliko želimo učenike pripremiti za život (a to je uloga škole), u svojoj nastavi moramo stvoriti uvjete koji su što sličniji stvarnom životu, koji potiču i razvijaju za život potrebna znanja, vještine, vrijednosti i stavove, što se ovakvim načinom učenja uspješno ostvaruje.

Integrirani dan s Ninom i Tinom

Nakon pozitivnih utisaka u radu s učenicima na dodatnoj nastavi, odlučila sam provesti jedan integrirani dan s temom „Od prošlosti do budućnosti“ sa svim učenicima u razredu. Dogovorili smo se da taj dan učenici ne trebaju nositi knjige te da ćemo raditi nešto drugačije nego inače, da nam školsko zvono neće određivati početak rada na novom nastavnom predmetu. U taj integrirani dan uklopila sam aktivnosti iz nastavnih predmeta: hrvatski jezik, matematika, priroda i društvo te sat razrednog odjela. Zadatci iz radne bilježnice „Nina i Tino“ potpuno su se uklopili u nastavne teme koje sam željela ponoviti i uvježbati.

Naime, sadržaji hrvatskog jezika ponovljeni su kroz priču o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Sadržaji su nastavne teme „Preci i potomci“ ponovljeni i uvježbani na način da su učenici određivali mogućnost i nemogućnost događaja te time razvijali zaključivanje, povezivanje i kritičko mišljenje.

Matematički je sadržaj, točnije redoslijed računskih radnji, uvježban na zabavan način, poticajem za dobivanje tajne lozinke.

Povijesni sadržaji koje će učenici tek učiti naredne godine riješeni su metodom eliminacije poznatog te logičkim povezivanjem. Izumi kroz povijest otkriveni su rješavanjem premetaljki, za koje su učenici bili izuzetno motivirani. U zadatku su ponuđene i sličice izuma, koje su izuzetno vizualnim tipovima učenika omogućile otkrivanje rješenja i na taj način. Tako im je ponuđeno više načina dohvaćanja točnog rješenja, a to je u konačnici i cilj učenja.

Učenici su pomoću računskih priča o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti rješavali i problemske zadatke. Na lenti su vremena označili navedene zadane godine te ih smjestili u pravo stoljeće.

Na konkretnim smo zadatcima radili tri školska sata, a na učenicima nisam primijetila zamor ili pad koncentracije. Budući da je rad planiran i izveden u skupinama, učenici su izrazito dobro surađivali. Zadatci su na sve djelovali poticajno i motivirajuće. Povezali su već učene sadržaje, bili poticaj jedni drugima, veselili se novim spoznajama, proširivali svoje znanje ne znajući da uče nove činjenice povezivanjem već poznatog. Razvijala se znatiželja. U tri su školska sata integriranoga dana učenici rješavajući zadatke za cjelovito učenje ponovili i povezali mnoge teme.

Posebno sam bila zadovoljna i sretna što sam ostvarila ciljeve toga dana: učenici su izrazili svoje zadovoljstvo time što su uspjeli riješiti sve zadatke te nisu bili umorni. Na satu su razrednog odjela predložili da ovakav dan svakako uskoro ponovimo.

Provela sam i evaluacijske listiće o tome kako su se učenici osjećali te što misle o ovakvom radu i zadatcima koje su rješavali. Kada sam ih pročitala, bila sam ugodno iznenađena njihovim pozitivnim reakcijama. Uz 18 učenika koji su imali pozitivno mišljenje, jedan je učenik napisao da mu je rješavati ovakve zadatke bilo malo teže nego inače.

Učenici koji su prijavljeni na „Kviz Nina i Tino“ su jako uzbuđeni i jedva čekaju na njemu pokazati svoje znanje i vještine.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

21.3. odjenite šarene čarape i podržite osobe s Down sindromom!

Iako se nekima od nas ponekad dogodi da nehotice odjenemo različite čarape, u utorak, prvog dana proljeća to možemo učiniti namjerno. 21. ožujka obilježavamo Dan sindroma Down i šarenim ćemo čarapama poručiti da se brinemo, da razumijemo i poštujemo prava osoba s Down sindromom. Odjenite i vi šarene čarape te se vedro, dobrodušno i s osmijehom na licu pridružite obilježavanju ovoga dana.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

Komentari

Slika korisnika zrinski-frankopan

I iz ovakvih članaka vidljivo je kako su kreativni učitelji najbolji nositelji svih promjena u školstvu. Nikakve kurikularne reforme neće postići puno bez ovakvih učitelja koji svim srcem vole i rade svoj posao i koje učenici vole i prepoznaju njihovu ljubav za poučavanjem. Pozdravljam svako uvođenje novih metoda učenja koje za cilj imaju zadovoljnog i sretnijeg učenika. Sve čestitke...
Slika korisnika ANAMARIJAS

Svaka čast!