Osobni razvoj kroz dramske korake | Profil Klett

17. svibanj 2022.

Osobni razvoj kroz dramske korake

avatar
Autor:

Tekst napisala: Jasmina Štefan, OŠ Mahično

 

Svakom djetetu najbliži način učenja je učenje uz i kroz igru. Na taj način dijete osim socijalizacije, upija i poštivanje dogovora, pravila i uvažavanja, potiče govorne sposobnosti i svekoliko izražavanje.

Za razliku od dječjih spontanih igara dramske igre su organizirane igre koje sudionika uvlače i pozivaju u određene situacije, pojave, reakcije te prizivaju promjenu lica, upliću pokret, zvuk i riječ.

Dramske igre slobodom potiču svakog sudionika na stvaralaštvo.

Djetetu su dramske igre bliske jer je dječja mašta široka i neopterećena. Uz metodičku pomoć učitelja dramski je ostvaraj neponovljiv, kreativan, uspješan. Dramskim igrama ostvaruju se prednosti u svim nastavnim predmetima i nastavnim situacijama.

Ključnu ulogu u realizaciji dramskih igara ima voditelj (moderator) - učitelj. Njegova uloga može biti uloga promatrača ili sudionika dramske igre što posebno veseli učenike nižih razreda osnovne škole koji vole vidjeti učiteljice i učitelje u ravnopravnim scenskim zadaćama.

Uloga voditelja i njegov pristup prema učenicima je od izuzetne važnosti za one učenike kojima je javni nastup i samostalni govor teška zadaća. U takvim situacijama učitelj hrabri, pohvaljuje i motivira takve učenike. Radost dramskog rada voditelj svojim sudjelovanjem prenosi na svoje učenike.

 

Svjedoci smo sve manje komunikacije među učenicima te svoje probleme i strahove često zadržavaju za sebe. Dramske igre odličan su alat kojim možemo doprijeti i do ovakvih učenika. Kako bi ih potaknuli na suradnju, otkrivanje i stvaranje važno je početi s grupnim dramskim igrama. Kroz takve igre učenici nisu „izloženi“ zato što mogu biti i promatrači te na taj način doprinijeti uspjehu grupe. Taj prvi korak je značajan u mogućnosti da se izraze i kroz pokret, zvuk ili drugi oblik izražavanja.

Sudjelovanje u dramskim igrama izaziva kod učenika svih generacija radost, međusobnu pažnju i pomoć u rješavanju postavljenih zadataka. Idealan su način timskog rada. Provođenjem dramskih igara moguće je provesti i formativno vrednovanje u svim oblicima.

Konačno, dramske igre su izvor ljubavi prema scenskoj umjetnosti i umjetničkom izričaju uopće.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

S Brlićkom po Zagrebu – OŠ Nikole Hribara

Dvije duge godine izostavljenih druženja našim su učenicima potakle želju za novim iskustvima, i to ne uobičajenima, svakodnevnima, u školskim klupama i učionici. Tamo im se predstavlja žena s četiri imena, dva prezimena, prepoznatljivim šeširom, prva žena članica HAZU, unuka hrvatskog bana, književnica, majka, baka -  Ivana Brlić Mažuranić.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski. Martina Kollar Billege, Gordana Ivančić, Vlatka Mijić, Nevenka Puh Malogorski
udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Basta
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica