Osobni razvoj kroz dramske korake | Profil Klett

17. svibanj 2022.

Osobni razvoj kroz dramske korake

avatar
Autor:

Tekst napisala: Jasmina Štefan, OŠ Mahično

 

Svakom djetetu najbliži način učenja je učenje uz i kroz igru. Na taj način dijete osim socijalizacije, upija i poštivanje dogovora, pravila i uvažavanja, potiče govorne sposobnosti i svekoliko izražavanje.

Za razliku od dječjih spontanih igara dramske igre su organizirane igre koje sudionika uvlače i pozivaju u određene situacije, pojave, reakcije te prizivaju promjenu lica, upliću pokret, zvuk i riječ.

Dramske igre slobodom potiču svakog sudionika na stvaralaštvo.

Djetetu su dramske igre bliske jer je dječja mašta široka i neopterećena. Uz metodičku pomoć učitelja dramski je ostvaraj neponovljiv, kreativan, uspješan. Dramskim igrama ostvaruju se prednosti u svim nastavnim predmetima i nastavnim situacijama.

Ključnu ulogu u realizaciji dramskih igara ima voditelj (moderator) - učitelj. Njegova uloga može biti uloga promatrača ili sudionika dramske igre što posebno veseli učenike nižih razreda osnovne škole koji vole vidjeti učiteljice i učitelje u ravnopravnim scenskim zadaćama.

Uloga voditelja i njegov pristup prema učenicima je od izuzetne važnosti za one učenike kojima je javni nastup i samostalni govor teška zadaća. U takvim situacijama učitelj hrabri, pohvaljuje i motivira takve učenike. Radost dramskog rada voditelj svojim sudjelovanjem prenosi na svoje učenike.

 

Svjedoci smo sve manje komunikacije među učenicima te svoje probleme i strahove često zadržavaju za sebe. Dramske igre odličan su alat kojim možemo doprijeti i do ovakvih učenika. Kako bi ih potaknuli na suradnju, otkrivanje i stvaranje važno je početi s grupnim dramskim igrama. Kroz takve igre učenici nisu „izloženi“ zato što mogu biti i promatrači te na taj način doprinijeti uspjehu grupe. Taj prvi korak je značajan u mogućnosti da se izraze i kroz pokret, zvuk ili drugi oblik izražavanja.

Sudjelovanje u dramskim igrama izaziva kod učenika svih generacija radost, međusobnu pažnju i pomoć u rješavanju postavljenih zadataka. Idealan su način timskog rada. Provođenjem dramskih igara moguće je provesti i formativno vrednovanje u svim oblicima.

Konačno, dramske igre su izvor ljubavi prema scenskoj umjetnosti i umjetničkom izričaju uopće.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

22. ožujka - Svjetski dan voda

Učenike u školama još od prvog razreda učitelji potiču na štednju vode te im nastoje osvijestiti odgovornost prema zaštiti i očuvanju vode na Zemlji. Mnoge takve aktivnosti u školama posebno se organiziraju sredinom ožujka kada se službeno obilježava Svjetski dan voda.

Podignite energiju razreda!

Budući da smo već ranije napomenuli da je princip dramskih i grupnih igri uglavnom kružna komunikacija, a svjesni da je ponekad nemoguće trošit vrijeme na razmicanje klupa, predložit ćemo Vam prvo nekoliko energetskih igri koje se rade s mjesta ili samo dizanjem iz klupe.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov