Povijest matematike | Profil Klett

06. veljača 2023.

Povijest matematike

Autor: Melita Milić

Ružica Mikić, prof. mentor
Osnovna škola Lučko, Zagreb

Razmišljajući kako djeci učiniti matematiku zanimljivom te kako ih navesti  i potaknuti na samostalno istraživanje, traženje i „ kopanje“ novih informacija na internetu - odlučila sam pokrenuti projekt (na školskoj razini): Povijest matematike. 
Prisjetila sam se istoimenog predmeta na fakultetu koji je u mnoštvu predavanja i vježbi bio pravo osvježenje za nas studente matematike.
Projekt je krenuo prošle školske godine (2021./2022.) dok su na snazi bile mjere protiv korone. Naša škola je jedna od rijetkih koja je imala tijekom cijele godine nastavu „ uživo“ te su se učenici mogli zdušno „baciti“ na posao.

Projekt se sastoji od četiri aktivnosti:  Matematika staroga vijeka, Matematika srednjeg vijeka i renesanse, izrada čestitki i ukrasa za Božić i Novu godinu (korištenjem geometrijskoga pribora) te  obilježavanje Dana žena (8. 3.) - Žene u matematici.

Svi materijali objavljivali su se i objavljuju na  web-stranici koja bilježi veliki broj pregleda.

Učenici su osim izrade plakata, prezentacija i ukrašavanja panoa  pokazivali izniman talenat u likovnom izražavanju (crtali su poznate matematičare). Upoznali su nas s matematikom starih Egipćana, Kineza i Grka, kao i s matematikom stare Indije i arapskom matematikom.

Pred sam Božić i Novu godinu  izrađivali su anđele. Zanimljivo ih je bilo gledati kako konstruiraju anđele i kako ih ukrašavaju, koristeći određene korake matematičke konstrukcije te ih  slikaju i slažu snimku koji su objavili na YouTubeu. Učenici se nisu dijelili na lošije i bolje matematičare, već su zajednički radili i  pomagali jedni drugima kako bi anđeli ispali što bolje.

U trećem mjesecu, za  Dan žena, učenici su nas pobliže upoznali s poznatim matematičarkama, njihovim životopisima i s njihovim dostignućima u matematici.

Ove školske godine uvela sam određene promjene.

 

Učenici petih razreda  izrađivali su  prezentacije i plakate te su podijelili svoje znanje o matematici starih Egipćana, Babilonaca i Sumerana, Inka, Indijaca, Grka i Kineza.

S velikim zanimanjem su pratili predavanja svojih školskih prijatelja i učili kako su računale Inke (uz pomoć čvorova), kako su stari Egipćani označavali razlomke te kako su Babilonci prikazivali nizove brojeva.

Tijekom projekta učenici sedmih razreda su se upoznali s radom besplatnog web-alata Canva te su izradili zanimljive stripove o poznatim matematičarima. Uz minimalan trud nastala su velika remek-djela naših učenika.

I ove godine, prije samoga Božića,  učenici će izrađivati malo složenije  božićne zvijezde.

Očekujte nas mnoštvo radova koje ćemo slikati i predstaviti kao i do sada na našoj web-stranici.

Uskoro ćemo se javiti s novim  slikama! Do sljedećeg puta….

 

Ružica Mikić, prof. mentor

Osnovna škola Lučko, Zagreb

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

IBM-ova besplatna platforma za nastavu matematike

Aplikacija koristi Watsonovu tehnologiju umjetne inteligencije (AI), koja se kao “natjecatelj” proslavila u nastupu u kvizu “Jeopardy”, 2011. Radi se o računalnom sustavu sposobnom odgovarati na pitanja koja mu se postavljaju prirodnim, ljudskim jezikom. Tehnologiju su osposobili vodeći matematički stručnjaci, uključujući Američki savez učitelja (AFT), a objedinjene su i povratne informacije o funkcioniranju sustava dobivene od više od tisuću učitelja diljem SAD-a.

Origami i matematika

Istraživačko učenje u pravilu slijedi shemu znanstvenog istraživanja, ali istovremeno je nadpojam problemskog i projektnog učenja. Oslanja se na konstruktivističku teoriju učenja gdje se kroz aktivan razvoj mentalne konstrukcije razvijaju i formiraju sposobnosti, trajna znanja i vještine učenika. Istraživačko učenje ima svoj definiran ciklus koji kreće s pitanjem.

 

Matematika se uči i rješava mozgom

Matematika se ne rješava računalom. Matematika se rješava olovkom i papirom. Matematika se rješava mozgom.

Bit je matematičke izobrazbe osigurati da učenici razviju oboje - znanje o matematici i stvaralačke sklonosti prema matematici. Najmanje što bismo trebali učiniti kada razmatramo uporabu tehnologije u matematičkoj izobrazbi je upitati se: „Kako ta uporaba tehnologije pomaže razvitku učeničkog znanja matematike i/ili njihovih stvaralačkih sklonosti prema matematici?“
 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Iva Golac-Jakopović, Milana Vuković