Prošlost na djeci privlačan način | Profil Klett

15. ožujak 2023.

Prošlost na djeci privlačan način

avatar
Autor:

Tekst napisala: Sandra Tomić, OŠ Šimuna Kožičića Benje, Zadar

Nastavnu cjelinu Prošlost naroda obradila sam kroz integrirane dane kombiniranjem različitih oblika rada i metoda poučavanja.

Prvi nastavni sat tijekom kojega sam upoznala učenike s nastavnom cjelinom bio je pripovijedanje legendi. Kroz maštu i priču približili smo se spoznaji tko su bili Hrvati, odakle su došli, zašto smo ostali i tko su bili naši prvi vladari. Legende smo prikazali i radovima na filcu. Ti radovi pronašli vrtićku publiku jednog gradskog vrtića.

Uslijedila je nastavna jedinica Prirode i društva Dolazak Hrvata. Učenicima sam htjela prenijeti povijesne činjenice na malo drukčiji i njima bliskiji način. Učenike sam stavila u uloge naših vladara, igrajući se kroz igru uloga, dramatizirajući.

Uslijedili su istraživački zadatci na temu povijesnih osoba. Nakon istraživanja, učenici su prezentirali vladara tako što su iznosili neke malo poznate činjenice. Učenici su učiteljici postavljali pitanja o vladarima, a ona je morala pogoditi o komu se radi (metoda obrnute učionice, učenici poučavaju).

Sve nastavne jedinice objedinili smo na vrlo dinamičan način. U razredu smo izradili tzv. hodajuću lentu vremena. Lentu smo postavili cijelom duljinom učionice, a učenici su hodajući po njoj istraživali događaje, osobe i zapisivali važno. Svi su učenici bili motivirani i ohrabreni.

Danas mogu ponosno reći da svaki učenik 4. A razreda zna mnogo o nastanku Višeslavove krstionice, o hrvatskom kralju Zvonimiru te o prošlosti svoje domovine.

Djeca su kroz igru i stvaralaštvo s lakoćom svladala nastavnu cjelinu iz prirode i društva.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Domaćinstvo - izvannastavna aktivnost kojoj se učenici raduju

Ova aktivnost, koja je pomalo zaboravljena u školama, uvelike je potrebna kako bismo učenicima tijekom cijele godine omogućili usvajanje praktičnih vještina potrebnih u svakodnevnom životu. Primarni cilj nije finalni proizvod nastao tijekom aktivnosti, već razvijanje potencijala svakog djeteta, podrazumijevajući fine motoričke sposobnosti, a potom funkcionalne sposobnosti.

22. ožujka - Svjetski dan voda

Učenike u školama još od prvog razreda učitelji potiču na štednju vode te im nastoje osvijestiti odgovornost prema zaštiti i očuvanju vode na Zemlji. Mnoge takve aktivnosti u školama posebno se organiziraju sredinom ožujka kada se službeno obilježava Svjetski dan voda.

Živimo zeleno

Oduvijek sam smatrala da je razvijanje ekološke svijesti učenika jedna od najvažnijih učiteljskih zadaća. Promišljajući o tome kako potaknuti učenike da postanu odgovorni građani, a da poštujem godišnji kurikul, shvatila sam da će mi sudjelovanje u projektima koji se temelje na eko načelima pomoći u tome.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Basta
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš