Kako organizirati terensku nastavu | Profil Klett
Dvorac Linderhof, Bavarska, Njemačka

Dvorac Linderhof, Bavarska, Njemačka

24. veljača 2017.

Kako organizirati terensku nastavu

Autor: Maja Trinajstić

Učiteljica njemačkoga jezika Mirjana Klobučar iz OŠ Ljudevita Gaja u Krapini postala je poznata u svojoj županiji po uspješnoj organizaciji izleta u zemlje njemačkoga govornog područja sa svojim učenicima, obično na kraju školske godine. Terenska nastava se organizira prvenstveno za učenike koji uče njemački jezik (redovna i izborna nastava) kako bi se djeci omogućilo da stupe u kontakt s izvornim govornicima u autentičnom okruženju. Svoja će iskustva rado podijeliti s Vama, a ovdje prikazujemo izlet u Bavarsku s posjetom Legolandu i obilaskom čuvenih dvoraca Linderhofa i Neuschwansteina.

Osnovna škola Ljudevita Gaja u Krapini već godinama organizira terensku nastavu u neku od zemalja njemačkoga govornog područja

Legoland
Legoland

Svoju su bavarsku avanturu učenici započeli u Legolandu u Günzburgu, nedaleko od Ulma.

Neuschwanstein
Neuschwanstein

Sljedeći dan razgledali su Neuschwanstein i Linderhof, dvorce kralja Ludwiga II. Bavarskog.

Linderhof
Linderhof

Sva vođenja su na njemačkom jeziku, a razgledavanje gradova je koncipirano tako da učenici moraju u različitim situacijama upotrijebiti stečeno znanje jezika (u trgovini, na ulici, u turističkom uredu…). Takav oblik nastave i učenja jezika pokazao se jako uspješnim. Učenici su oduševljeni mogućnošću komunikacije u autentičnim situacijama, istraživanjem različitih gradova i njihovih znamenitosti, rješavanjem postavljenih zadataka – zagonetki. Uz podršku pratitelja oni samostalno traže načine i mogućnosti rješavanja te preko igre, zabave i ponekad natjecanja uče i primjenjuju jezik.

Linderhof
Linderhof
Cilj i zadaće terenske nastave

Terenska nastava izvedena je u korelaciji nastavnih predmeta Geografije, Povijesti, Njemačkog jezika, Hrvatskog jezika, Matematike i Glazbene kulture. Programski sadržaji terenske nastave podudaraju se s planom i programom nastave:

  • NJEMAČKOG JEZIKA (Landeskunde 5. – 8. razred – zemlje njemačkoga govornog područja)
  • GEOGRAFIJE u 6. razredu (stanovništvo, građevine svijeta), 7. razredu (Alpske zemlje – Slovenija i Austrija, gradovi Europe)
  • POVIJESTI u 7. razredu (stvaranje Habsburške Monarhije; odnos s Hrvatskom u to doba; pojam germanizacije; vladavina Marije Terezije i Josipa I., Ludwig II. Bavarski)
  • HRVATSKOGA JEZIKA (5. razred – opis krajolika; 6. razred – opis interijera, crtica i anegdota; 7. razred – prikaz ili osvrt; 8. razred – putopis)
  • GLAZBENE KULTURE 8. razred (njemački skladatelji baroka i romantizma)
  • MATEMATIKE (5. razred – decimalni brojevi, procjena i izračun udaljenosti, troškova putovanja, preračunavanje valuta; 6. razred – četverokut, procjena i izračunavanje površina; racionalni brojevi, troškovi putovanja i preračunavanje valuta).
Šetnja parkom dvorca Linderhof
Šetnja parkom dvorca Linderhof
Planirane aktivnosti za učenike:
  • istražiti prirodno-geografska obilježja alpskih zemalja
  • dvoje učenika su vodiči kroz naselja kojima prolazimo
  • jedan učenik dijeli geografske karte prostora koji prolazimo
  • učenici fotografiraju krajeve
  • obilježavanje rijeka, jezera, planina, tunela i gradova na zemljovidu
  • na planu grada ucrtavanje smještaja građevina u Münchenu
  • po povratku učenici pišu putopis, crticu, anegdotu, opis eksterijera i interijera, osvrta i uređuju pano s fotografijama
  • učenici čitaju kraće sastavke na njemačkom jeziku o putovanju 
  • učenici bilježe dijelove prirodnog okoliša koje vide i susreću na putovanju (der Fluss, der See, …)
  • učenici pišu razglednice s kratkim opisima izleta prijateljima
  • usmeno izlagati o putovanju, u perfektu, pri povratku kući (Was habt ihr gesehen? Durch welche Städte sind wir gefahren?…).
Pogled na dvorac Neuschwanstein
Pogled na dvorac Neuschwanstein

Ako želite i sami organizirati takvu terensku nastavu, dokumentacija iz priloga može vam pomoći.

Do sljedećeg putovanja

Mirjana Klobučar

 

Galerija: 
Legoland_1

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika?

Mediji su sastavni dio našeg života i života naših učenika. Najljepše je učiti jezik na zanimljiv i pristupačan način. Korištenje filma kao nastavnog materijala ima jako puno prednosti: učenici će imati priliku vokabular učiti iz konteksta; naučiti puno o kulturi koja je utkana u radnju filma te vrlo rado će raspravljati o filmu te analizirati sam film ili likove.

Koje filmove odabrati?

 

Edukacijom do zdravlja - Gesund leben

 

Nakon tri tjedna zimskog odmora, sredinom siječnja vratili smo se u školske klupe, a učenici su rado prepričavali događaje s praznika: kako su proveli slobodno vrijeme, što se sve našlo na blagdanskom stolu, jesu li igrali neku novu računalnu igricu. U svakom slučaju, shvatila sam da naša sljedeća tema, Gesund leben, nije mogla doći u boljem trenutku. Posebno što se u veljači obilježava Svjetski dan borbe protiv raka te Svjetski dan bolesnika.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Slaven Imre, Vesna Janko, Renata Kanceljak, Ivan Paradi, Zoran Stiperski