Dvorac Linderhof, Bavarska, Njemačka

Dvorac Linderhof, Bavarska, Njemačka

24. veljača 2017.

Kako organizirati terensku nastavu

Autor: Maja Trinajstić

Učiteljica njemačkoga jezika Mirjana Klobučar iz OŠ Ljudevita Gaja u Krapini postala je poznata u svojoj županiji po uspješnoj organizaciji izleta u zemlje njemačkoga govornog područja sa svojim učenicima, obično na kraju školske godine. Terenska nastava se organizira prvenstveno za učenike koji uče njemački jezik (redovna i izborna nastava) kako bi se djeci omogućilo da stupe u kontakt s izvornim govornicima u autentičnom okruženju. Svoja će iskustva rado podijeliti s Vama, a ovdje prikazujemo izlet u Bavarsku s posjetom Legolandu i obilaskom čuvenih dvoraca Linderhofa i Neuschwansteina.

Osnovna škola Ljudevita Gaja u Krapini već godinama organizira terensku nastavu u neku od zemalja njemačkoga govornog područja

Legoland
Legoland

Svoju su bavarsku avanturu učenici započeli u Legolandu u Günzburgu, nedaleko od Ulma.

Neuschwanstein
Neuschwanstein

Sljedeći dan razgledali su Neuschwanstein i Linderhof, dvorce kralja Ludwiga II. Bavarskog.

Linderhof
Linderhof

Sva vođenja su na njemačkom jeziku, a razgledavanje gradova je koncipirano tako da učenici moraju u različitim situacijama upotrijebiti stečeno znanje jezika (u trgovini, na ulici, u turističkom uredu…). Takav oblik nastave i učenja jezika pokazao se jako uspješnim. Učenici su oduševljeni mogućnošću komunikacije u autentičnim situacijama, istraživanjem različitih gradova i njihovih znamenitosti, rješavanjem postavljenih zadataka – zagonetki. Uz podršku pratitelja oni samostalno traže načine i mogućnosti rješavanja te preko igre, zabave i ponekad natjecanja uče i primjenjuju jezik.

Linderhof
Linderhof
Cilj i zadaće terenske nastave

Terenska nastava izvedena je u korelaciji nastavnih predmeta Geografije, Povijesti, Njemačkog jezika, Hrvatskog jezika, Matematike i Glazbene kulture. Programski sadržaji terenske nastave podudaraju se s planom i programom nastave:

  • NJEMAČKOG JEZIKA (Landeskunde 5. – 8. razred – zemlje njemačkoga govornog područja)
  • GEOGRAFIJE u 6. razredu (stanovništvo, građevine svijeta), 7. razredu (Alpske zemlje – Slovenija i Austrija, gradovi Europe)
  • POVIJESTI u 7. razredu (stvaranje Habsburške Monarhije; odnos s Hrvatskom u to doba; pojam germanizacije; vladavina Marije Terezije i Josipa I., Ludwig II. Bavarski)
  • HRVATSKOGA JEZIKA (5. razred – opis krajolika; 6. razred – opis interijera, crtica i anegdota; 7. razred – prikaz ili osvrt; 8. razred – putopis)
  • GLAZBENE KULTURE 8. razred (njemački skladatelji baroka i romantizma)
  • MATEMATIKE (5. razred – decimalni brojevi, procjena i izračun udaljenosti, troškova putovanja, preračunavanje valuta; 6. razred – četverokut, procjena i izračunavanje površina; racionalni brojevi, troškovi putovanja i preračunavanje valuta).
Šetnja parkom dvorca Linderhof
Šetnja parkom dvorca Linderhof
Planirane aktivnosti za učenike:
  • istražiti prirodno-geografska obilježja alpskih zemalja
  • dvoje učenika su vodiči kroz naselja kojima prolazimo
  • jedan učenik dijeli geografske karte prostora koji prolazimo
  • učenici fotografiraju krajeve
  • obilježavanje rijeka, jezera, planina, tunela i gradova na zemljovidu
  • na planu grada ucrtavanje smještaja građevina u Münchenu
  • po povratku učenici pišu putopis, crticu, anegdotu, opis eksterijera i interijera, osvrta i uređuju pano s fotografijama
  • učenici čitaju kraće sastavke na njemačkom jeziku o putovanju 
  • učenici bilježe dijelove prirodnog okoliša koje vide i susreću na putovanju (der Fluss, der See, …)
  • učenici pišu razglednice s kratkim opisima izleta prijateljima
  • usmeno izlagati o putovanju, u perfektu, pri povratku kući (Was habt ihr gesehen? Durch welche Städte sind wir gefahren?…).
Pogled na dvorac Neuschwanstein
Pogled na dvorac Neuschwanstein

Ako želite i sami organizirati takvu terensku nastavu, dokumentacija iz priloga može vam pomoći.

Do sljedećeg putovanja

Mirjana Klobučar

 

Galerija: 
Legoland_1

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Saša Veronek Germadnik, Mirosklava Vekić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Vesna Draženović-Žitko, Luka Krnić, Maja Marić, Zvonimir Šikić
udzbenik
E. Družijanić Hajdarević, Z. Lugarić, Z. Romić, L. Sykora-Nagy G. Bartol, D. Jarec Tomorad, I. Đaković
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Ivana Vukančić