20. lipanj 2018.

Korak u ljeto!

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Na kraju jednoga razdoblja, važno je okrenuti se i rezimirati što smo sve vrijedno izgradili i oblikovali, jer ono što smo zajedno zasadili tijekom jeseni i zime u razredima i školama, tijekom čitavog se proljeća budilo, raslo, dobivalo zanimljive oblike, procvjetalo…

Školske su klupe prazne. Učenici su otpraćeni na zasluženi ljetni odmor. I iako već s krajem školske godine, polako, ali sigurno počinju pripreme za nove izazove i novi početak, vrijeme je za predah, opuštanje i punjenje baterija.

Učenici su uz kvalitetno vođenje i podršku svojih učitelja/učiteljica proučavali sve ono što ih zanima i motivira. Učili su na drukčije, inspirativne načine, promišljali o stvarima oko sebe učeći cjelovito, progovorili kroz slike gradeći nove svjetove na stranom jeziku, likovno se izražavali: slikali, dizajnirali, oblikovali i stvarali.

Rezultati toga cvjetanja su iznimni, a mi smo ih sa zadovoljstvom podržali i popratili unutar naših mnogobrojnih projekata i natječaja. Korak po korak, zajedno smo stvorili iznimne radove, inspirativne sadržaje za daljnji napredak u obrazovnim procesima.

Detalj s izložbe "Želim, stvaram, oblikujem"
Želim, stvaram oblikujem

U sklopu višemjesečnoga likovnog natječaja „Želim, stvaram oblikujem“ učenici su pokazali da se žele likovno izražavati, oblikovali su likovna viđenja svijeta kroz crte, točke, mrlje, šare, igre toplih i hladnih boja, rezbarenje, kolaž, utiskivanje. Tako je iz natječajnih tema izronila prepoznatljiva, a opet preoblikovana kulturna, prirodna i graditeljska baština, pravo malo blago učeničke i učiteljske umješnosti, marljivosti i kreativnosti.

A osim što su radovi iznimno kvalitetni i zanimljivi, bili su i brojčano veliki: 777 pristiglih radova iz 130 škola širom Hrvatske od 848 učenika i 169 učiteljica i učitelja. Vođeni stručnim i umjetničkim kriterijima naših cijenjenih članova žirija nagradili smo prvim nagradama 24 likovna djela u četiri kategorije razredne i predmetne nastave te okrunili posebnim priznanjima 58 učeničkih radova. Pogledajte nagrađene radove ovdje.

U ugodnom galerijskom prostoru Kuće arhitekture Oris dodijelili smo nagrade učenicima i učiteljima, ali smo se i zabavljali u radioničkom jutru stvarajući pop-up ilustracije s umjetnicom Tenom Leticom i nove grafičke ideje za plakat „Želim, stvaram, oblikujem“ uz vodstvo dizajnerice Andreje Sužnjević. A kako nam je bilo, provjerite u filmu s dodjele.

 

Također smo proglasili i nagradu uredništva, a vi ste glasovali za nagrade publike te brojem svojih glasova putem virtualne galerije odlučili o pobjednicima.

Kako bi vidljivost svih pristiglih radova bila veća, kako bismo ušli u svaku školu, učionicu i dom, pokrenuli smo digitalnu platformu - Veliku virtualnu galeriju. Nastojali smo time učenička postignuća učiniti dostupnijima te i na taj način doprinijeti popularizaciji likovne kulture.

            Svi su pristigli radovi objavljeni i u Katalogu radova Želim, stvaram, oblikujem iz Likovne mape za velika djela. Učitelji su aktivnosti natječaja uklopili u svoje razredne ili školske kurikularne projekte, pa u tome smislu katalog može i nadalje funkcionirati kao likovno-metodički priručnik te otvaranje Likovne kulture novom načinu poučavanja u skladu s kurikularnom reformom. 

Želim stablo za nadogradnju micro:bita

Tijekom nekoliko su mjeseci učenici iz više od 150 škola sa svojim učiteljima mentorima u sklopu projekta Želim stablo za nadogradnju micro:bita, osmišljavali i istraživali mogućnosti implementacije seta za zalijevanje biljaka u različite predmete povezujući pritom učenike razredne i predmetne nastave. Dok smo mi „zalijevali“ znanja i vještine samih mentora, poticali ih dodatnim edukacijama, materijalima i webinarima, oni su  u svojim razredima pokretali i stvarali kreativna, inovativna čuda. Iskreno smo zadivljeni angažmanom, idejama prijavljenih radova, predanim i preciznim procesom rada te entuzijazmom samih učenika i njihovih mentora. Znanje, inovativnost, timski rad i puno uloženoga truda rezultiralo je i iznimnim projektima. Naš je stručni žiri nakon dugog i nimalo lakog zadatka, proglasio one najkreativnije i najinovativnije:

  1. mjesto OŠ Zamet,
  2. mjesto OŠ Granešina,
  3. mjesto OŠ Zrinskih, Nuštar,
  4. OŠ Bartola Kašića u suradnji s OŠ Mitnica osvojile su nagradu za najinovativniji projekt.

Nagradu publike odredili ste vi davši najveći broj svojih glasova, čak 6213, OŠ Žuti brijeg iz Zagreba. Zanimalo nas je što su oni to radili i na koji način, kakav je to timski rad bio te kako su uspjeli spojiti različita predmetna i generacijska znanja i vještine. Upoznajte učenike za koje ste glasovali, podijelite s njima njihov ponos i umnožite njihovu radost. 

Ostale nagrađene projekte i njihove sudionike upoznat ćete početkom nove školske godine kada ćemo ih posjetiti i dodijeliti zaslužene nagrade!

Veselje u OŠ Filipa Lukasa, Kaštel Stari, učenici i učiteljica Dragana Kasalo
Mudre sove

Naše su mudre sove Nina i Tino ove godine učili cjelovito s učenicima od prvog do četvrtog razreda. Na velikom kvizu koji je održan 17. svibnja, svoje je znanje provjerilo čak 7 600 učenika iz 280 škola uz odlično vođenje 650 mentora. Vrijedni su se učenici zajedno sa svojim učiteljima mentorima čitavu godinu pripremali uz pomoć radnih bilježnica Nina i Tino, a veliko kvizaško finale u učionicu je donijelo puno izazova, novih spoznaja, konkretnog  znanja i pregršt zabave i radosti. U galeriji vam donosimo samo djelić predivnoga ozračja koji je vladao u Nina i Tino učionicama ove godine! 

Pa tko onda ne bi želio biti dio velike, znalačke Nina i Tino obitelji?

Let’s Build a Story!

Mašte i entuzijazma nije nedostajalo ni u učenju engleskog jezika. A upravo su oni, složit ćete se, važni sastojci svake dobre priče. Natječaj Let’s Build a Story! osmišljen je kako bi kod učenika potaknuo kreativno izražavanje na stranom jeziku te razvoj zdravih čitalačkih navika. Učenici od 5. do 8. razreda pokazali su veliku zainteresiranost, ali i znanje engleskoga jezika, kreativnost i iznimne spisateljske sposobnosti  Ponosni smo što je na natječaj pristiglo 468 originalnih priča, a svoje je učenike podržalo čak 194 vrijedna mentora. Objavili smo rezultate i najbolje priče učenika osmih razreda kojima i vi možete uveseliti i osvježiti svoje ljetne mjesece.

Tri najbolje priče iz osmih razreda su:

Zoe's story, autorica: Valentina Karlović Terceira, mentorica: Morea Baničević, OŠ Rikarda Katalinića Jeretova iz Opatije;

The Squirrel from the Wheldrakeleaf Castle, autorica: Valentina Lazić, mentor: Dino Gemeri iz OŠ Trpinja iz Trpinje te

The story *ta-da*, autorica: Katarina Polonijo, mentorica: Ines Jelenovic iz OŠ Frana Krste Frankopana s Krka.

No i naš će cijenjeni žiri: Paola Accatoli, Tena Štivičić i Mirela Priselac Remi provesti dugo toplo ljeto, između ostalog, uživajući u pričama hrvatskih osnovnoškolaca, a najbolje priče učenika petih, šestih i sedmih razreda objavit ćemo početkom nove školske godine. 

Instalacija "Grad po mjeri djeteta"
Grad po mjeri djeteta

Vodeći se idejom spajanja ideja i stvaranja znanja, svojim smo sudjelovanjem na 22. međunarodnom uličnom festivalu Cest is d' Best potaknuli širenje obrazovanja i izvan škola i učionica te poklonili djeci i građanima edukativno-kreativne radionice koje objedinjuju sve naše navedene projektne aktivnosti. Male smo i velike sugrađane pozvali na igru i učenje te šetnju našim likovnim gradom, instalacijom na Zrinjevcu „Grad po mjeri djeteta“ koja je nastala od učeničkih radova likovnog natječaja „Želim, stvaram, oblikujem“ te u centar grada donijela dječje viđenje građevinske i prirodne baštine: motovunska gradska vrata, Kulu Lotrščak i tvrđavu Nehaj, Richterove nebodere, đakovačku katedralu, Grgura Ninskog… Na jednom mjestu, prepoznatljivo, a drukčije, malo Zagreba, malo Slavonije, Primorja, Dalmacije…

Još jednom, iskreno zahvaljujemo svim učenicima i učiteljima koji su nas pratili u našim aktivnostima i sudjelovali u natječajima. Pokazavši veliki interes i iznimnu kvalitetu svojih radova, inspirirali su nas novim idejama i obvezali da budemo zanimljiviji i progresivniji te da zajedno osmišljavamo nova, zanimljiva područja rada i stvaralaštva.

 

Doista, vrijeme je za predah, opuštanje i punjenje baterija. Vrijeme je za ljeto!