27. veljača 2019.

Matematička priča s istragom

Autor: Uredništvo STEM područja

autor: Nataša Ostojić

"Ples pod maskama" ili "Tko je ukrao slatkiše"

U našoj školi se svake godine povodom Maškara održava ples pod maskama. I ove godine svi su se potrudili što bolje maskirati, našlo se tu raznih kupovnih maski, ali i onih, meni najdražih,  originalnih, vlastite izrade. Učenici, a i učitelji,  su se zamaskirali tako da je bilo teško razaznati tko je tko.  Vesela glazba je podizala raspoloženje, plesalo se, smijalo i uživalo. Ravnatelj je, kao i svake godine, pripremio hrpu slatkiša koje na kraju podijeli zaigranim mališanima. Ali, ove godine dogodilo se nešto neobično. Zanima li te što? Želiš li se okušati u ulozi istražitelja i pomoći riješiti slučaj? Pa, krenimo…

Teta spremačica je ugledala neobičnu spodobu blizu ravnateljeva ureda – patuljka! Dok je ulazila u ured, primijetila je da je sve razbacano, a košara sa slatkišima nije bilo! Na podu je bio blatni otisak cipele. Ključ od ureda je nestao. Pozvala je ravnatelja i započela je istraga. Među maskiranima je bilo ukupno četiri patuljka. Svaki od njih je rekao da ne zna što se dogodilo i da nije kriv, pa su doveli sve sumnjivce i uzeli izjave triju svjedoka. Kao i sve ovog dana, izjave su bile malo čudne.

Saznalo se sljedeće:

1. Snjeguljica je izjavila: ,,Broj dalmatinera u poznatoj priči ili filmu uvećaj  za jedan, pa pomnoži s brojem prašćića iz bajke u kojoj je i vuk. Od tog broja oduzmi dvadeseterokratnik broja mojih patuljaka.  Rezultat koji ćeš dobiti nije visina onog tko je kriv!”

 

 

2. James Bond je rekao: ,,Novi trag ćeš dobiti ako otkriješ kod, tajni kod. Prvo riješi zadatke, pa rezultate redom zamijeni slovima iz tablice.”

3. Hercule Poirot,  pogladivši svoje brčiće, kaže: ,,Mjerenjem duljine otiska blatne cipele otkrio sam još jedan trag. Dobit ćeš ga na sljedeći način:

Nađi sve djelitelje broja 12, pa ih zbroji. Taj zbroj uvećaj za dvokratnik broja 5.

Upotrijebi svoje sive stanice, jer broj koji ćeš dobiti nije broj cipele kradljivca slatkiša.”

Što misliš, gdje je ključ ravnateljevog ureda? Želiš li znati što se zapravo dogodilo?

pročitaj cijeli tekst u prilogu....

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Matematika se uči i rješava mozgom

Matematika se ne rješava računalom. Matematika se rješava olovkom i papirom. Matematika se rješava mozgom.

Bit je matematičke izobrazbe osigurati da učenici razviju oboje - znanje o matematici i stvaralačke sklonosti prema matematici. Najmanje što bismo trebali učiniti kada razmatramo uporabu tehnologije u matematičkoj izobrazbi je upitati se: „Kako ta uporaba tehnologije pomaže razvitku učeničkog znanja matematike i/ili njihovih stvaralačkih sklonosti prema matematici?“
 

Modeli oblikovani od geometrijskih tijela

Pogledajte fantastične učeničke autorske modele složene od geometrijskih tijela, nastale u projektu Ja sam autor 3D modela OŠ Špansko Oranice iz Zagreba, uz mentorstvo učiteljica matematike Anite Banić, Tamare Nemeth, Tereze Pišković i Ivane Vešligaj.

Origami i matematika

Istraživačko učenje u pravilu slijedi shemu znanstvenog istraživanja, ali istovremeno je nadpojam problemskog i projektnog učenja. Oslanja se na konstruktivističku teoriju učenja gdje se kroz aktivan razvoj mentalne konstrukcije razvijaju i formiraju sposobnosti, trajna znanja i vještine učenika. Istraživačko učenje ima svoj definiran ciklus koji kreće s pitanjem.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Janda-Abbaci, Hižak, Ćosić
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Tamara Nemeth, Goran Stajčić, Zvonimir Šikić