27. veljača 2019.

Matematička priča s istragom

Autor: Uredništvo STEM područja

autor: Nataša Ostojić

"Ples pod maskama" ili "Tko je ukrao slatkiše"

U našoj školi se svake godine povodom Maškara održava ples pod maskama. I ove godine svi su se potrudili što bolje maskirati, našlo se tu raznih kupovnih maski, ali i onih, meni najdražih,  originalnih, vlastite izrade. Učenici, a i učitelji,  su se zamaskirali tako da je bilo teško razaznati tko je tko.  Vesela glazba je podizala raspoloženje, plesalo se, smijalo i uživalo. Ravnatelj je, kao i svake godine, pripremio hrpu slatkiša koje na kraju podijeli zaigranim mališanima. Ali, ove godine dogodilo se nešto neobično. Zanima li te što? Želiš li se okušati u ulozi istražitelja i pomoći riješiti slučaj? Pa, krenimo…

Teta spremačica je ugledala neobičnu spodobu blizu ravnateljeva ureda – patuljka! Dok je ulazila u ured, primijetila je da je sve razbacano, a košara sa slatkišima nije bilo! Na podu je bio blatni otisak cipele. Ključ od ureda je nestao. Pozvala je ravnatelja i započela je istraga. Među maskiranima je bilo ukupno četiri patuljka. Svaki od njih je rekao da ne zna što se dogodilo i da nije kriv, pa su doveli sve sumnjivce i uzeli izjave triju svjedoka. Kao i sve ovog dana, izjave su bile malo čudne.

Saznalo se sljedeće:

1. Snjeguljica je izjavila: ,,Broj dalmatinera u poznatoj priči ili filmu uvećaj  za jedan, pa pomnoži s brojem prašćića iz bajke u kojoj je i vuk. Od tog broja oduzmi dvadeseterokratnik broja mojih patuljaka.  Rezultat koji ćeš dobiti nije visina onog tko je kriv!”

 

 

2. James Bond je rekao: ,,Novi trag ćeš dobiti ako otkriješ kod, tajni kod. Prvo riješi zadatke, pa rezultate redom zamijeni slovima iz tablice.”

3. Hercule Poirot,  pogladivši svoje brčiće, kaže: ,,Mjerenjem duljine otiska blatne cipele otkrio sam još jedan trag. Dobit ćeš ga na sljedeći način:

Nađi sve djelitelje broja 12, pa ih zbroji. Taj zbroj uvećaj za dvokratnik broja 5.

Upotrijebi svoje sive stanice, jer broj koji ćeš dobiti nije broj cipele kradljivca slatkiša.”

Što misliš, gdje je ključ ravnateljevog ureda? Želiš li znati što se zapravo dogodilo?

pročitaj cijeli tekst u prilogu....

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Modeli oblikovani od geometrijskih tijela

Pogledajte fantastične učeničke autorske modele složene od geometrijskih tijela, nastale u projektu Ja sam autor 3D modela OŠ Špansko Oranice iz Zagreba, uz mentorstvo učiteljica matematike Anite Banić, Tamare Nemeth, Tereze Pišković i Ivane Vešligaj.

Matematika 1 i 2: Kreni na IZZI put kroz matematičku pustolovinu

Nova grafička razigranost, precizan i promišljen dizajn koji povezuje cjeline u tekstu te učenicima i učiteljima omogućuje ugodniji rad, a djeluje i motivirajuće. Poštujući matematičku egzaktnost i preciznost, udžbenik vizualno otkriva matematičke sadržaje u bojama, slikama te zanimljivim primjerima koji su samim izborom i prezentacijom učenicima prihvatljiviji i zanimljiviji.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Zvonimir Šikić, Rebeka Kalazić, Snježana Lukač, Božena Palanović
udzbenik
Peretin,  Vujanović
udzbenik
Vesna Draženović-Žitko, Maja Marić
udzbenik
Iva Golac-Jakopović, Luka Krnić, Zvonimir Šikić, Milana Vuković