27. veljača 2019.

Matematička priča s istragom

Autor: Uredništvo STEM područja

autor: Nataša Ostojić

"Ples pod maskama" ili "Tko je ukrao slatkiše"

U našoj školi se svake godine povodom Maškara održava ples pod maskama. I ove godine svi su se potrudili što bolje maskirati, našlo se tu raznih kupovnih maski, ali i onih, meni najdražih,  originalnih, vlastite izrade. Učenici, a i učitelji,  su se zamaskirali tako da je bilo teško razaznati tko je tko.  Vesela glazba je podizala raspoloženje, plesalo se, smijalo i uživalo. Ravnatelj je, kao i svake godine, pripremio hrpu slatkiša koje na kraju podijeli zaigranim mališanima. Ali, ove godine dogodilo se nešto neobično. Zanima li te što? Želiš li se okušati u ulozi istražitelja i pomoći riješiti slučaj? Pa, krenimo…

Teta spremačica je ugledala neobičnu spodobu blizu ravnateljeva ureda – patuljka! Dok je ulazila u ured, primijetila je da je sve razbacano, a košara sa slatkišima nije bilo! Na podu je bio blatni otisak cipele. Ključ od ureda je nestao. Pozvala je ravnatelja i započela je istraga. Među maskiranima je bilo ukupno četiri patuljka. Svaki od njih je rekao da ne zna što se dogodilo i da nije kriv, pa su doveli sve sumnjivce i uzeli izjave triju svjedoka. Kao i sve ovog dana, izjave su bile malo čudne.

Saznalo se sljedeće:

1. Snjeguljica je izjavila: ,,Broj dalmatinera u poznatoj priči ili filmu uvećaj  za jedan, pa pomnoži s brojem prašćića iz bajke u kojoj je i vuk. Od tog broja oduzmi dvadeseterokratnik broja mojih patuljaka.  Rezultat koji ćeš dobiti nije visina onog tko je kriv!”

 

 

2. James Bond je rekao: ,,Novi trag ćeš dobiti ako otkriješ kod, tajni kod. Prvo riješi zadatke, pa rezultate redom zamijeni slovima iz tablice.”

3. Hercule Poirot,  pogladivši svoje brčiće, kaže: ,,Mjerenjem duljine otiska blatne cipele otkrio sam još jedan trag. Dobit ćeš ga na sljedeći način:

Nađi sve djelitelje broja 12, pa ih zbroji. Taj zbroj uvećaj za dvokratnik broja 5.

Upotrijebi svoje sive stanice, jer broj koji ćeš dobiti nije broj cipele kradljivca slatkiša.”

Što misliš, gdje je ključ ravnateljevog ureda? Želiš li znati što se zapravo dogodilo?

pročitaj cijeli tekst u prilogu....

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

NEFORMALNO UČENJE: strategija i izazovi

U sferi novih životnih potreba i novih umijeća življenja razvidna je potreba cjeloživotnog obrazovanja. Termin cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva kontinuirano učenje i razvijanje zbira svekolikog znanja,vještina i stavova od „ kolijevke pa do groba“.U cjeloživotno učenje idu svi oblici učenja tijekom života neke osobe čiji je cilj stjecanje i unaprijeđivanje kompetencija za osobne, društvene i profesionalne potrebe.

 

Igra matematike i Moodlea

Naslovnica

Treba li u poučavanju matematike koristiti računalo? Mislim da to pitanje u ovo doba više uopće nije upitno. Meni je to isto kao da pitate treba li u poučavanju matematike koristiti papir i olovku. Matematika bi trebala služiti i tome da naučimo učenike logički razmišljati i zaključivati. Često govorim učenicima da se matematika ne uči čitajući udžbenik. Matematika se uči rješavanjem zadataka i promišljanjem. Rješavanjem istoga zadatka na različite načine.

Klokan bez granica

klokan

Matematičko natjecanje Klokan bez granica najveće je međunarodno školsko natjecanje u svijetu. Ove je godine, osamnaesti put zaredom, održano pod svojim prepoznatljivim motom: bez eliminacije, selekcije i finala.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak
udzbenik
Zvonimir Šikić, Milena Ćulav Markičević, Petar Vranjković
udzbenik
Iva Golac-Jakopović, Milana Vuković
udzbenik
Branko Goleš,   Zlatko Lobor