Vodič za vrednovanje na daljinu u Njemačkom jeziku | Profil Klett

18. svibanj 2020.

Vodič za vrednovanje na daljinu u Njemačkom jeziku

Autor: Marija Galović

Kako nastava na daljinu odmiče, sakupljamo sve više vrijednih iskustava, a uhvatili smo se u koštac i s vrednovanjem i ocjenjivanjem u Njemačkom jeziku. Naša stalna kolumnistica Marija Galović nakon našeg webinara sažela je sve mogućnosti vrednovanja uz tiskane i digitalne materijale Profil Kletta. U tekstu pronađite iskustva, načine i materijale za vrednovanje, kliknite na poveznice i uputite se u još jedan tjedan nastave na daljinu.

 

Smjernice MZO

Prema preporukama i smjernicama MZO-a, za Njemački jezik kao prvi strani jezik (fond od tri sata tjedno) dozvoljeno je u posebnim slučajevima (ispravak negativne ocjene ili odgovaranje za ocjenu odličan) usmeno ispitivanje koje smije trajati dvije minute: 2-Minuten Rede.

Kod takvog ispitivanja nastavnik se treba fokusirati na provjeru bitnih sadržaja (glavni dijelovi lekcije, sažetak, prepričavanje, opis...). U svim ostalim situacijama preporučuje se isključivo ocjenjivanje aktivnosti i zalaganja tijekom nastave na daljinu.

Učiteljima se preporučuje detaljno bilježenje sudjelovanje i angažmana svakog pojedinog učenika u virtualnoj nastavi, redovitost samostalnog rada i pisanja zadaća. Praćenje tih elemenata nakon određenoga vremenskog razdoblja (npr. mjesec dana) može/treba rezultirati sumativnom ocjenom.

U međuvremenu se preporuča učeniku/roditeljima davati povratne informacije u obliku bilježaka koje mogu sadržavati i broj bodova provedenih kvizova, radnih listića i slično.

Primjer bilježenja takvih aktivnosti možete naći u tekstu kolegice, učiteljice Njemačkoga jezika Tamare Tomljenović, a u prilogu su i Upute o vrednovanju i ocjenjivanjuTablica za praćenje aktivnosti učenikaVrednovanje aktivnosti.

 

Webinar na temu vrednovanja

Profil Klett je za sve učitelje Njemačkog jezika organizirao i webinar na tu temu čiju snimku možete pogledati ovdje. U prilogu ćete pronaći i njezinu prezentaciju o vrednovanju.

Kolegica Mirjana Klobučar koja je i vodila spominjani webinar pripremila je izvrstan podsjetnik koji uvelike može pomoći kod provedbe i ocjenjivanja složenijih zadatka:

 

Vrednovanje u seriji Maximal

Udžbenička serija Maximal olakšava svojim nastavnicima ocjenjivanje i u nastavi na daljinu jer sadrži pregled odgojno-obrazovnih ishoda što uvelike pomaže prilikom planiranja nastavnog procesa, a nakon svakog modula nalazi se zadatci za formativno vrednovanje, kao i oni za učeničku samoprocjenu.

 

Rubrika gramatički memo: (gramatika u malim porcijama) je poput izlaznih kartica jer učenici sami nadopunjuju paradigme i provjeravaju ostvarenost ishoda.

Materijali za vrednovanje

U metodičkom kutku nalaze se ispiti znanja u Wordu za provjeru jezičnih vještina, a na izbor su i testovi za provjeru gramatike i vokabulara. Sve materijale možete pregledati u digitalnom katalogu.

 

U prilogu se nalazi primjer ispita znanja u Wordu u kojem se ispituju vještine Hörverstehena i Leseverstehena  te testovi za provjeru gramatike i vokabulara za Maximal 2, a u pripremi su i za Maximal 3 i 4.

Ispiti su također digitalizirani i u obliku Microsoft Formsa možete ih pronaći na sljedećim poveznicama:

 

Dodatne korisne poveznice možete pronaći ovdje, a možete preuzeti i prijedlog projekta za Maximal 2.

 

Tu je također i metodički kutak s mnoštvom materijala koji mogu pomoći u osmišljavanju i formiranju zadataka za praćenje i vrednovanje:

 

IZZI platforma olakšava vrednovanje i ocjenjivanje

U nastavi na daljinu susrećemo se s jednim novim fenomenom. Nastava se često ne odvija u realnom vremenu ili pak učenici dobiju rok do kada trebaju izraditi i poslati neki zadatak. Nastavnik više nema mogućnost da sakupi njihove radne listiće, bilježnice... na jednu hrpu, nego zadaci dolaze u različitom vremenu tijekom dana i vrlo je teško pratiti i sistematski organizirati ispravljanje i vrednovanje kada su učeničke zadaće raspršene posvuda u virtualnom prostoru.

 

Profil Klett zato nudi svim učiteljima:

1. mjesto na IZZI platformi gdje mogu formirati svoj razred ili grupu:

https://hr.izzi.digital/#/

 

2. upute za otvaranje razreda i praćenje rada učenika u tom razredu putem IZZI aplikacije:

https://www.youtube.com/watch?v=opR7EqCeR_0  

 

3. upute za pridruživanje učenika u IZZI razred:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sTyRV07J6C0 

 

 

Zaključivanje ocjena

Ova izvanredna situacija nastave na daljinu nas je sve  naučila da se moramo iz dana u dan prilagođavati i na najbolji mogući način udovoljavati novim izazovima. U ovom trenutku još nitko ne zna niti može predvidjeti hoćemo li se ove nastavne godine još vratiti u školske klupe ili ćemo nastavu završiti ovako, na daljinu.

 

Po pitanju zaključivanja ocjena za sada imamo preporuku MZO-a kako zaključna ocjena treba proizaći iz svih prethodnih ocjena i rada učenika kao i ocjena i praćenja rada tijekom nastave na daljinu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Rad s učenicima oštećenog sluha u redovnoj nastavi

Svjetski dan uha i sluha – 3. ožujka posvećen je očuvanju sluha i zdravlju uha. Cilj obilježavanja tog dana je podizanje svijesti i promicanje aktivnosti u zajednici koje će unaprijediti zdravlje uha i sluha. Kako raditi s učenicima oštećenog sluha u razredu, posebno na nastavi stranog jezika, istražila je naša kolumnistica Marija Galović. Konkretne savjete potražite u tekstu!

Valentinovo uz međupredmetne teme u Njemačkom jeziku

 

Međupredmetne teme jedan su od načina za ostvarivanje međusobnog povezivanja područja i tema različitih nastavnih predmeta. One su jednako tako i poveznica sa svakodnevnim životom, pa u nastavu, tako i Njemačkoga jezika, unose holistički pristup, fleksibilnost rada i životnost, čime se potiče motivacija učenika. Kako to izgleda na primjeru udžbenika Maximal 2, provjerite u tekstu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja